Over Terranova, SXSW en onze rol daarin

 

Andy Stankiewicz is de co-founder van Terranova: een nieuw concept voor een app, waarmee de meest dichtstbijzijnde personen, plaatsen en evenementen gevonden worden. Deze app is ervoor om de wereld op een andere manier te leren zien en het concept werd afgelopen week gepitcht tijdens een van de grootste festivals voor muziek, film en interactiviteit van de wereld: Het South by Southwest Festival in Austin, Texas (SXSW). Dit grootse evenement is een platform waar creatieve mensen en bedrijven hun werk laten zien om zo hun carrière verder te ontwikkelen en waar mensen van over de hele wereld samenkomen om elkaar te ontmoeten en ideeën te delen. De pitch die Andy gaf tijdens SXSW is door Prezi University gemaakt in Prezi en was een groot succes. Nu de herinneringen nog vers in het geheugen zitten, is dit het perfecte moment voor een terugblik!

Een prezi voor Terranova op SXSW

Dit jaar werd Terranova geselecteerd door SXSW Interactive 2014 als een van de meest innovatie, sociale opstartende technologieën. Het bedrijf werd uitgenodigd om de technologie te komen introduceren aan een live publiek van investeerders en grote influencers uit de branche tijdens het Accelerator event op SXSW. Het evenement werd gesponsord door Oracle, Samsung en Prezi. Niet de kleinste bedrijven dus!
Om goed voor de dag te komen besloot Andy dan ook een prezi te gebruiken voor de presentatie: “Ik had voordat SXSW begon nog nooit met Prezi gewerkt, maar ik heb Hedwyg’s werk altijd bewonderd via internet.” Aanvankelijk benaderde hij Hedwyg, founder van Prezi University, om input te vragen voor de prezi die hij wilde laten zien tijdens SXSW, maar het eindigde uiteindelijk in een samenwerking met Prezi University. Met elkaar gingen ze aan de slag om de definitieve presentatie in elkaar te zetten. Deze kun je hieronder vinden. Andy had al een volledige storyline voor de presentatie klaar en wist precies waar hij welke elementen wilden plaatsen. Dit zorgde ervoor dat het proces vlot liep en er snel geschakeld kon worden. De designers hebben het uiteindelijke concept ontwikkeld en besloten dat de presentatie het mooist zou worden als alle informatie in het logo van Terranova geplaatst zou worden. Zo gezegd, zo gedaan: de prezi voor een van de belangrijkste evenementen ter wereld werd een feit.

Terranova verbindt

VentureBeat, een website die door de New York Times wordt benoemd als een van de beste blogsites op internet, omschrijft Terranova als een mobiele app “gebouwd op technologie die op een natuurlijke manier verschillende talen verwerkt.” Terranova richt zich op lokale bevindingen, dus in plaats van zoeken op het web of binnen andere applicaties naar informatie, verzamelt Terranova al deze informatie. Dit kunnen activiteiten in de buurt zijn, maar ook het verbinden van gebruikers met relevante personen, plaatsen en gebeurtenissen speelt een grote rol. De gratis toepassing is op dit moment in bèta voor iOS en Android, dus ga snel naar de appstore om te downloaden!

Al met al was SXSW Interactive 2014 een unieke kans om Terranova te introduceren bij de grootste investeerders, technologen en de bekendste leiders van de hele wereld, zoals Andy dit zelf omschrijft. “Samen met Prezi University is er, ondanks een korte deadline, een enorm mooie prezi ontstaan die mijn boodschap volledig ondersteunde op een manier waardoor je niet meer onder Terranova uit kunt komen.”

En nu? Binnenkort introduceert Terranova een verbeterde versie van de app. In deze versie kunnen gebruikers foto’s en video’s maken van dingen die ze graag willen delen met de wereld, waardoor het voor mensen om hen heen ook te vinden is. Terranova werkt hard om de app onmisbaar te maken voor iedere smartphone en device!

Bekijk de prezi die wij gemaakt hebben voor Terranova: